Tuesday 8 November 2011

Miss Venezuela Juara Miss World 2011...


Pemenang / Juara Miss World 2011 - Miss Venezuela, Ivian Sarcos meraih mahkota Miss World 2011 dalam pertandingan kecantikan dunia yang diadakan di London, Inggeris, Minggu, 6 November 2011 waktu tempatan. Seperti diberitakan Reuters, wanita berusia 21 tahun ini berjaya mengalahkan 122 peserta lain.

Tidak mudah bagi Sarcos untuk menang dalam acara Miss World 2011 ini. Sebab, lebih daripada setengah peserta menguasai sekurang-kurangnya tiga bahasa. Sarcos yang saat ini bekerja untuk syarikat broadcasting (penyiaran) diketahui mempunyai cita-cita bekerja untuk organisasi bukan kerajaan dan mempunyai perhatian yang besar terhadap nasib anak-anak.

Sarcos juga mempunyai sebuah yayasan untuk membantu kaum muda. Selain itu, wanita cantik ini mempunyai hobi yang umumnya lebih banyak digandrungi kaum Adam, yakni mendaki gunung.

Sementara itu dipetik dari laman Missworld.com, peserta asal Indonesia, Astrid Ellena Indriana Yunadi hanya mampu menembusi babak 15 besar. Astrid masuk dalam babak tersebut bersama-sama dengan peserta asal Korea Selatan, Itali, Sweden, Zimbabwe, Kazakhstan, Ukraine, Venezuela, Filiphina, Sepanyol, Pureto Rico, Afrika Selatan, Scotland, Inggeris, dan US VI.

Di sisi lain, acara yang disiarkan secara langsung di lebih 150 negara ini tak lepas dari kecaman. Sejumlah kumpulan feminisme melakukan tunjuk perasaan di luar lokasi acara Miss World 2011. Mereka memprotes bahawa telah berlaku pelanggaran mengerikan terhadap kesamaan perempuan.




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...